Μπορεί να αποκτήσει η Τρίπολη καλύτερη (και πιο σύγχρονη) αστική συγκοινωνία;

0
745

Τις προηγούμενες ημέρες το ΚΤΕΛ Αρκαδίας είναι γεγονός ότι προχώρησε στην τοποθέτηση πινακίδων για τις στάσεις σε διάφορα σημεία της Αρκαδικής πρωτεύουσας προαναγγέλλοντας τα νέα αστικά δρομολόγια που σκοπό προφανώς έχουν να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό και τους δημότες της Τρίπολης στις καθημερινές τους μετακινήσεις. Συνολικά 30 στάσεις αναμένεται να λειτουργήσουν σύντομα εντός του αστικού ιστού της Τρίπολης εξυπηρετώντας το επιβατικό κοινό της πόλης.

Η αστική συγκοινωνία αν λειτουργεί σωστά, με συνέπεια στα δρομολόγια και την πολιτική που εφαρμόζεται από το ΚΤΕΛ, αλλά και με την απαιτούμενη υποστήριξη από το Δήμο σε διάφορα επίπεδα, μπορεί να έχει θέση στην καθημερινότητα των κατοίκων μιας πόλης όπως η Τρίπολη. Το μεγαλύτερο διάστημα ενός έτους οι καιρικές συνθήκες είναι αντίξοες. Παράλληλα η μετακίνηση με το αυτοκίνητο σε κεντρικά σημεία της πόλης με το όχημα κρίνεται όχι κατάλληλη λόγω του κυκλοφοριακού και ιδιαίτερα της δυσκολίας για εξασφάλιση θέσης στάθμευσης. Επιπλέον σε μια πόλη όπου η φοιτητική κοινότητα αυξάνεται χρόνο με το χρόνο η αστική συγκοινωνία είναι το ιδανικό μέσο για την μετακίνηση των φοιτητών, όχι μόνο από και προς το Πανεπιστήμιο αλλά και προς άλλα σημεία της πόλης.

Όταν εδώ και κάποια χρόνια με την ανάπλαση του κέντρου της πόλης γίνεται μια προσπάθεια για απομάκρυνση των αυτοκινήτων από το κέντρο, δημιουργώντας καλύτερες και ποιοτικότερες συνθήκες για τον πολίτη που θέλει να μετακινηθεί με τα πόδια ή το ποδήλατο, η αστική συγκοινωνία μπορεί να έχει θέση σε μια πόλη όπως η Τρίπολη! Προφανώς όμως απαιτούνται οι κατάλληλες συνθήκες και η σωστή λειτουργία αυτής, προκειμένου η εξυπηρέτηση των πολιτών στις μετακινήσεις τους να είναι ουσιαστική!

Κατάλληλές συνθήκες περιλαμβάνουν διευκολύνσεις από το Δήμο Τρίπολης για παράδειγμα, ως προς τη χωροθέτηση συγκεκριμένων σημείων εντός του αστικού ιστού, προκειμένου να τοποθετηθούν στάσεις με στέγαστρο και παγκάκια προκειμένου να εξυπηρετούν την αναμονή των επιβατών, ακόμη και υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες. Απαιτούν συχνά δρομολόγια που θα εξυπηρετούν τις περισσότερες ώρες του 24ώρου (από νωρίς το πρωί έως αργά το βράδυ) πολλά σημεία της πόλης τόσο περιφερειακά όσο επίσης και στο κέντρο. Απαιτούν όμως και ειδικές σημάνσεις σε κεντρικούς δρόμους ή κλειστές στροφές που θα αποτρέπουν τη στάση και στάθμευση προκειμένου οι διελεύσεις των λεωφορείων να μην παρεμποδίζονται.

Απαιτούνται διαβάσεις σε σημεία όπου υπάρχουν ή πρόκειται να τοποθετηθούν στάσεις, με σκοπό την ασφάλεια των επιβατών που θα χρειαστεί να κατέβουν σ’ αυτές και να περάσουν στην απέναντι πλευρά του δρόμου (πολλές φορές το λεωφορείο που έρχεται από την Τεγέα αφήνει επιβάτες στο ΙΚΑ, που είναι αναγκασμένοι να περάσουν απέναντι σε ανύπαρκτες διαβάσεις). Διαβάσεις αλλά και τοποθέτηση στάσεων για τα λεωφορεία και στα σχολεία της πόλης όπου προβλέπεται να μεταφέρουν το πρωί και το μεσημέρι μαθητές προς άλλα Δημοτικά Διαμερίσματα του Δήμου Τρίπολης. Χρειάζονται στάσεις σε κατάλληλα σημεία προκειμένου να εξασφαλίζεται η ακόμη πιο ασφαλής επιβίβαση και αποβίβαση των μαθητών από τα προαύλια στα λεωφορεία.

Απαιτείται η σωστή ενημέρωση των πολιτών για τα δρομολόγια, συνέπεια στις ώρες αφίξεων σε κάθε στάση, κατάλληλα λεωφορεία με τις ανέσεις που χρειάζεται οι επιβάτες. Απαιτείται την ίδια ώρα όμως και συντήρηση των δρόμων της πόλης. Για παράδειγμα ο δρόμος για το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου τη δεδομένη στιγμή βρίσκεται σε τραγική κατάσταση. Για ένα όχημα που πραγματοποιεί ένα δρομολόγιο δεκάδες φορές την ημέρα, οι κακοσυντηρημένοι και παραμελημένοι δρόμοι μόνο προβλήματα στα οχήματα και καθυστερήσεις μπορεί να προκαλεί.

Δύο ουσιαστικά ερωτήματα για τις προοπτικές ύπαρξης ουσιαστικής και αξιόπιστης αστικής συγκοινωνίας είναι δύο: Καταρχάς στο κατά πόσο θέλει ο Δήμος Τρίπολης με την εκάστοτε Δημοτική Αρχή να υπάρχει σωστή αστική συγκοινωνία στην πόλη και κατ’ επέκταση στο αν το ΚΤΕΛ Αρκαδίας έχει την πραγματική βούληση με ουσιαστικά σχέδια και ενέργειες για τη λειτουργία της αστικής συγκοινωνίας, έτσι όπως πρέπει. Η ουσιαστική σχέση και συνεργασία μεταξύ Δήμου και ΚΤΕΛ μπορεί να επιφέρει θεαματικά αποτελέσματα για τον πολίτη και ποιότητα ζωής και μετακίνησης στην πόλη και ιδιαιτέρως στο κέντρο.

Τέλος θα χρειαστεί να υπάρξουν αλλαγές με την βοήθεια του Δήμου Τρίπολης για τον επανακαθορισμό των κεντρικών στάσεων του ΚΤΕΛ Αρκαδίας. Κεντρικές στάσεις στις οποίες σταθμεύουν προσωρινά τα αστικά λεωφορεία που φέρνουν επιβάτες από τα διάφορα Δημοτικά Διαμερίσματα. Επανακαθορισμός των σημείων προκειμένου να μην εμποδίζουν την κυκλοφορία, αλλά και να μην εμποδίζονται και τα αστικά λεωφορεία.

Ανακεφαλαιώνοντας αυτό το άρθρο, αν κάτι θα μπορούσε να βελτιώσει την κατάσταση στο κέντρο της πόλης με το κυκλοφοριακό και τον τρόπο μετακίνησης των πολιτών, αυτό θα ήταν ο περιορισμός των οχημάτων στο κέντρο της πόλης και η αναβάθμιση της μετακίνησης στο κέντρο της πόλης με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς όπου πρακτικά αυτή τη στιγμή στην Αρκαδική πρωτεύουσα μπορεί να υλοποιηθεί με την αστική συγκοινωνία και τα ΤΑΞΙ που με τη σειρά τους θα μπορούσαν να εξυπηρετούν τους πολίτες στις μετακινήσεις τους.

Υ.Γ.

Πολύ σημαντική εξέλιξη που ενισχύει ουσιαστικά την προοπτική αναβάθμισης της αστικής συγκοινωνίας στην Αρκαδική πρωτεύουσα, αποτέλεσε η συνάντηση τις προηγούμενες ώρες του Προέδρου του ΚΤΕΛ Αρκαδίας κ. Νίκου Κουτσόγιωργα, με τον Δήμαρχο Τρίπολης κ. Κώστα Τζιούμη, παρουσία του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. Αθανάσιου Κατσή. Είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι προέκυψε κοινή βούληση για αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών στην Τρίπολη.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here